ناحیه اصلی منو
ناحیه منو

| سایت خبری نکته نیوز

امروز : سه شنبه, ۳ بهمن , ۱۳۹۶ ، ساعت : ۲۲:۰۷
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / فرهنگ > آنا نعمتی: با جان و دل برای تولید یک فیلم «بی‌کیفیت» انرژی گذاشتیم

آنا نعمتی: با جان و دل برای تولید یک فیلم «بی‌کیفیت» انرژی گذاشتیم

آنا نعمتی بازیگر فیلم سینمایی «پنهان» در یادداشتی از حضور نداشتن این فیلم در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید. «با خودم فکر می‌کنم بعد از ...

آنا نعمتی بازیگر فیلم سینمایی «پنهان» در یادداشتی از حضور نداشتن این فیلم در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد. متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید. «با خودم فکر می‌کنم بعد از 17سال حضور جدی در هر کاری بالاخره از قواعد آن سر در می‌آورم. خیلی وقت‌ها فرصت استفاده از این تجربه دست نمی‌دهد. گاهی هم همه چیز جور می‌شود و وقتی قرارداد را امضا می‌کنی با خودت می‌گویی به نتیجه این یکی مطمئن هستی. داستان «پنهان» برای من همینطور بود. «دیگری» مهدی رحمانی را در جشنواره دیده بودم و از سادگی همراه با دقتش خوشم آمده بود. اینکه ادا و اصول مرسوم خیلی تازه‌وارد‌ها را نداشت و سعی کرده بود سرراست داستانش را تعریف کند سر ذوقم آورده بود. بعد هم که دیدم این فیلم کم‌هزینه و مستقل دارد بی‌ سر و صدا دور دنیا می‌چرخد و تحسین می‌شود فهمیدم تجربه‌ام حسم را درست هدایت کرده است. آنا نعمتی: با جان و دل برای تولید یک فیلم «بی‌کیفیت» انرژی گذاشتیم

فیلمنامه «پنهان» هم مثل «دیگری» ساده و با دقت نوشته شده بود و سعی کرده بود داستانی غیرشعاری پیرامون انتخاب‌های جوانی و حسرت‌های میان سالی طبقه متوسط را تعریف کند. نقش خیلی طولانی نبود و بزرگسال‌تر از من. ولی وقتی آدم می‌بیند می‌تواند با حضورش به تعریف کردن داستانی که دوستش دارد کمک کند زیاد به این چیز‌ها فکرنمی‌کند. اندک تردیدی هم اگر بود در مدت کوتاهی رفع شد. عوامل تولید این فیلم ترکیبی بود از باتجربه‌هایی که حکم استادی دارند و جوان‌هایی که امتحانشان را بار‌ها پس داده بودند. دوست دارم یکبار نام همه آن‌ها را ذکر کنم؛ تورج منصوری، مجید میرفخرایی، یدالله نجفی، هایده صفی‌یاری، امیرحسین قاسمی، کارمان همایون فر و سعید ملکان.

در جلسات پیش تولید همه این دوستان تحلیلی مشابه من نسبت به فیلمنامه داشتند و برداشت همه ما از توانایی رحمانی در اجرای درست این داستان یکسان بود. اینکه رحمانی دقیقا می‌داند چکار می‌خواهد بکند در طول فیلمبرداری و پس از آن همه ما شاهد بودیم با چه دقت و وسواسی کار را پیش می‌برد و این حساسیتش احترام همه‌ ما را جلب کرده بود. در کنار سایر عوامل هر روز از انتخابی که کرده بودم راضی‌تر می‌شوم و مثل همه همکاران این فیلم مطمئن بودم فیلم خوبی از آب درآمده است. بعد از دیدن نسخه‌های اولیه فیلم دیگر خیالمان راحت شده بود و نه من و نه سایر عوامل حرفه‌‌ای و با تجربه‌تر فیلم، فکرش را هم نمی‌کردیم این طور با دقت، علاقه، وسواس و جدیت کامل در حال تولید یک فیلم «بی‌کیفیت» بوده‌ایم. دوستانی که نامشان را بالا‌تر آوردم در کنار من و سایر بازیگران فیلم دسته جمعی و با جان و دل برای تولید یک فیلم بی‌کیفیت دقت و انرژی گذاشته‌ایم، نظر داده‌ایم و از مهارت‌هایمان برای تولید یک فیلم که شایسته بی‌توجهی است استفاده کردیم. لابد همه این آدم‌ها دنبال فرصتی می‌گشتند تا دوباره دور هم باشند و همه تحلیل‌هایشان در مورد فیلم یا غلط و یا تخیلی بوده است. خودم فکر می‌کنم لابد همه این چیزهایی که در این 17سال آموختم به هیچ دردی نمی‌خورد و فهمیدم اگر خودم نسبت به داستان مهدی رحمانی اشتباه کرده باشم، اعتمادم به عوامل باتجربه و صاحب سبک این فیلم که کارنامه‌شان روشن است غلط بوده است. بلی گاهی به سختی باور می‌کنیم شاید تجربه به هیچ دردی نمی‌خورد. مطمئن هستم «پنهان» راه خود را مانند «دیگری» پیدا می‌کند.» 58244