ناحیه اصلی منو
ناحیه منو

| سایت خبری نکته نیوز

امروز : سه شنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۶ ، ساعت : ۰۰:۳۲
مکان فعلی شما : صفحه اصلی / اخبار خارجي, جامعه, خانواده, خبر ويژه, خواندنی, فیلم و کلیپ و صوت, گزارش تصویری, يادداشت > اطلاعات و تصاویر نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷

اطلاعات و تصاویر نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷

اطلاعات و تصاویر نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷ به گزارش خبرنگار اتاق خبر ۲۴: هر سال در زمان های مشخص جوایز و تندیس‌ های مختلفی در جشنواره‌ های جهانی به فیلمسازان و سینماگران اهدا می شود که ...

اطلاعات و تصاویر نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷

http://www.filmival.com/wp-content/uploads/2016/04/2017-Oscars-89th-Academy-Awards.jpg

به گزارش خبرنگار اتاق خبر ۲۴:
هر سال در زمان های مشخص جوایز و تندیس‌ های مختلفی در جشنواره‌ های جهانی به فیلمسازان و سینماگران اهدا می شود که به لحاظ کیفیت نقد و بررسی و اهمیت هنری متفاوت میباشند. به عنوان مثال می توان از جشنواره‌ های کن فرانسه با نشان “نخل طلا”،‌ فستیوال برلین با نشان “خرس طلایی”،‌ جشنواره ونیز ایتالیا با نشان “شیر طلا” و … نام برد.

اما مراسم اسکار که به صورت جشنواره برگزار نمی شود، بیش از ۵۰۰۰ داور به آثار شرکت کننده در آن رای می دهند و تنها نامزدهای اولیه و برگزیدگان‌ اش در روزهای مختلفی اعلام می شوند. اسکار تندیسی به نام «اسکار» به برگزیدگانش اعطا می کند که علاوه بر مطرح شدن و تضمین آینده کاری آن ها، سینماگران را در ادامه پرتوان مسیر پر فراز و نشیب صنعت سینما یاری بسیار می دهد.

این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. جایزه اسکار یکی از ۹ جایزه از جوایز آکادمی است. جوایز آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به شمار رفته و جوایزی نظیر جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند.

http://gadgetnews.ir/wp-content/uploads/2016/09/1371.jpg

 

 

نقدی بر جوایز اسکار

* جوایز آکادمی خصوصاً طی سال‌های اخیر مورد اختلاف و انتقاد بوده است. منقدان غربی بر این عقیده هستند که بسیاری از برندگان جایزه بهترین فیلم سینمایی در گذشته در مقابل آزمون زمان باقی نماندند، مانند فیلم بن هور. علاوه براین برخی فیلم‌های نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم که این عنوان را از دست دادند، در نظر بسیاری از منتقدان و فیلم سازان شاهکار هستند. بارزترین نمونه فیلم همشهری کین است که نامزد دریافت نهمین اسکار شد اما تنها جایزه بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد. همچنین فیلم رستگاری در شائوشنک نیز در سال ۱۹۹۴ با بی مهری آکادمی روبرو شد درحالی که اکنون در فهرست بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها در صدر بهترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد. فیلم‌های پرتغال کوکی، اینک آخرالزمان، «راننده تاکسی، فارگو و برخی دیگر از جمله نمونه‌های اینگونه فیلم‌ها هستند.

* انتقاد دیگر این است که بازیگران زن و یا مردی که ابتدا در فیلم‌های کمدی و سایر ژانرها مطرح شدند، برای اینکه به طور جدی مورد نظر آکادمی واقع شوند باید در فیلم‌های دراماتیک موفق شوند. تنها ۵ بازیگر برای بازی در نقش‌های کمدی جایزه بهترین بازیگر را برده‌اند. برخی از کارگردانان که به هنرمندی آنها اذعان شده است (مانند اورسن ولز، آلفرد هیچکاک واستنلی کوبریک و هاوارد هاکس هرگز جایزه بهترین کارگردان را نبرده‌اند. در سال ۲۰۱۵ آکادمی اسکار متهم به اعمال تبعیض نژادی شد. تمام نامزدهای اعلام شده در شاخه بهترین هنرپیشگی، سفیدپوست هستند. چند تن از چهره‌های معروف سیاه پوست هالیوود از همین رو مراسم امسال را تحریم کرده‌اند.

* علاوه بر تبعیض نژادی که به صورت موردی در فیلم های امسال بررسی خواهد شد مسئله ی مورد انتقاد دیگر در ادوار مراسم اسکار مخصوصا سال های اخیر نگاه موثر سیاسی و مذهبی به محتوای فیلم ها فارغ از فضای فنی و حرفه ای سینما است. در راس این موارد می شود به اهدای اسکار به فیلم سینمایی “آرگو” اشاره کرد که با یک فیلم نامه دروغ و خالی از هر نوع تکنیک سینمایی و در عین حال ساخت بسیار ضعیف صرفا به خاطر محتوای ضد ایرانی اش مورد تقدیر قرار گرفت.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1395/6/27/5165252_695.jpg

اطلاعات و تصاویر نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۷

معرفی شانس های اسکار

چند روز دیگر نامزدهای دریافت جایزه اسکار در همه ی رشته ها معلوم خواهند شد. قبل از اینکه این اسامی به صورت رسمی اعلام شوند طبق شواهد و قرائن و جشنواره های هم عرض به نوعی میشود حدس زد. تیم خبری اتاق خبر ۲۴ نیز با بررسی های بسیار آثار زیر را به عنوان گزینه های احتمالی نامزدی اسکار معرفی می نماید.

لالالند

لالا لند (به انگلیسی: La La Land) یک فیلم آمریکایی در سبک درام و فیلم موزیکال به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل است. در این فیلم بازیگرانی همچون رایان گاسلینگ، اما استون، جی. کی. سیمونز، جان لجند، رزمری دویت و میگن فی ایفای نقش می‌کنند. دیمین شزل که خود در رشته موسیقی تحصیل کرده و فیلم ویپلش را بر اساس خاطراتش در سال ۲۰۱۴ ساخته بود، دومین فیلم خود را نیز با زمینه موسیقی به روی پرده فرستاده است.

رایان گاسلینگ و اما استون در این فیلم برای بار سوم با یکدیگر همبازی شده‌اند. نخستین نمایش لالا لند در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ و در طی جشنواره فیلم ونیز بود که در نهایت موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای اما استون را بدست بیاورد. لالا لند توسط سامیت انترتینمنت در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۶، در ایالات متحده اکران شد.

خلاصه داستان از این قرار است که میا (اما استون) دختر جوانی مشتاق بازیگری است که در فاصله‌های زمانی آزمون‌های بازیگری اش به بازیگرها قهوه لاته می‌دهد. سباستین (رایان گاسلینگ) نیز یک نوازنده پیانو سبک جاز است که فعلاً با نواختن موسیقی در کافه‌های دلگیر سر می‌کند. میا و سباستین موقع رانندگی در یک بزگراه شلوغ در لس آنجلس به هم برخورد می‌کنند و کارشان به مشاجره می‌کشد. چند ماه بعد در یک مهمانی آنها تصادفاً به هم برخورد می‌کنند. ملاقات اولیه اشان گرچه پر از طعنه و کنایه به همدیگر است اما به وضوح چیز دیگری بینشان شکل گرفته است. اما آیا می‌توان عشق و موفقیت برای آرزوهایی که هر دو سالها برایش زحمت کشیدند را باهم داشت؟

لالالند

در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۷ فیلم لالا لند رکورد شکست و برنده هفت جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد. تا به حال هیچ فیلمی در تاریخ به این موفقیت دست پیدا نکرده است. فیلم تا به حال از منتقدین نمره ۹۶/۱۰۰ را دریافت کرده و در لیست ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB رتبه ۲۲ را دارد.

مهتاب

مهتاب (انگلیسی: Moonlight) یک فیلم در سبک کمدی-درام به کارگردانی بری جنکینز است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به نائومی هریس اشاره کرد.

اکران « مهتاب » همزمان شده با نمایش فیلم « تولد یک ملت » که هر دوی این آثار درباره زندگی سخت سیاهپوستان می باشد و البته از هر دو به عنوان شانس های اسکار یاد می شود. اما تفاوت عمده ای که « مهتاب » با « تولد یک ملت » دارد در این است که در اینجا خبری از سر دادن شعار و حق طلبی نیست و تنها سازندگان به روایت داستان زندگی یک سیاهپوست در شرایطی سخت پرداخته اند بدون آنکه بخواهند راه حلی در آن ارائه نمایند.

داستان فیلم در اواخر دهه ی ۹۰ میلادی آغاز می شود و داستان پسرکی نحیف به نام شایرن ( آلکس هیبرت ) می پردازد که فاقد پدر است و مادرش ( نائومی هریس ) نیز اعتیاد به مواد مخدر دارد و زندگی بی سر و سامانی را پشت سر می گذارد.

مهتاب مونلایت

«مهتاب» نه درباره گرایش جنسی متفاوت یک سیاهپوست و نه تبلیغ آن است. فیلم درصدد انتقال این مفهوم است که شایرن محصول زندگی و اجتماع آلوده ای است که بسیاری از افراد نظیر او را به ورطه سقوط کشانده است. انگشت اتهام فیلم در اصل به سوی شرایط فرهنگ و اجتماع است که شایرن و شایرن های متعدد را به سمت و سویی سوق می دهد که ساختمان ذهنی شان جز با توسل به خشونت و بزهکاری توان رشد نمی یابد. غافلگیری اصی « مهتاب » در این است که تماشاگر را به اوج پستی های زندگی شخصیت اصلی داستان می برد و هرگز در هیچ لحظه ای از فیلم بارقه امید را بوجود نمی آورد تا تماشاگر با تمام وجود ابتدا و انتهای زندگی در شرایط شایرن را احساس نماید و دچار امید کاذب برای رهایی از آن شرایط نگردد.

منچستر کنار دریا

منچستر کنار دریا (انگلیسی: Manchester by the Sea) یک فیلم در سبک درام به کارگردانی کنت لونرگان است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

منچستر کنار دریا جوایز زیر را برده است:

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم درام در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب برای کیسی افلک
نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب برای میشل ویلیامز
نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم درام در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب
نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب برای کنت لونرگان
نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب برای کنت لونرگان

منچستر کنار دریا

« منچستر کنار دریا » را کنت لانرگن نوشته و کارگردانی کرده که از حیث اعتبار و دانش سینمایی در حال حاضر یکی از برترین های افراد تاریخ سینما محسوب می شود که در قید حیات باقی مانده اند. لانرگن اگرچه تا قبل از « منچستر کنار دریا » تنها ۲ فیلم را کارگردانی کرده، اما در نگارش بسیاری از فیلمنامه های مطرح هالیوود در سالهای اخیر مشارکت کرده که منجر به غنی شدن آنها گشته است. اما وسواس او نسبت به کارگردانی باعث شده تا کمتر در این زمینه فعالیتی داشته باشد.

با اینحال اتفاقات مختلفی که در هنگام ساخت « منچستر کنار دریا » رخ داد و نفراتی همچون مت دیمون از حضور در پشت صحنه خودداری کردند، سرانجام باعث شد تا لانرگن دوباره به پشت دوربین بازگشته و اثری را کارگردانی نماید که فیلمنامه آن به دست خودش نوشته شده و درباره موضوعی است که او همواره به آن علاقه داشته و آن بحران عاطفی انسانهاست.

داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر ( کیسی افلک ) است که پس از مرگ برادر بزرگترش جوئی ( کایل چندلر ) مجبور می شود تا حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی ( میشل ویلیامز ) که حالا صاحب زندگی جدیدی شده و افراد دیگر مواجه می شود و…

ورود

ورود (به انگلیسی: Arrival) یک فیلم علمی–تخیلی درام آمریکایی به کارگردانی دنی ویلنو و نویسندگی اریک هایسرر است که اقتباسی از داستان کوتاه «داستان زندگی تو» به قلم تد چیانگ است. از بازیگران آن می‌توان به ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر و مایکل استلبرگ اشاره کرد. فیلم‌برداری ورود از ۷ ژوئن ۲۰۱۵ در مونترآل، کبک آغاز شد و نخستین نمایش آن در ۱ سپتامبر ۲۰۱۶ در طی جشنواره فیلم ونیز بود. این فیلم در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۶ توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.

ورود

در هنگام واجهه با فیلم ورود،با فیلمی جاه طلبانه طرف هستیم، نوعی فرآیند فیلمسازی کامل که لیاقت استقبال مخاطبان را دارد. «ورود» بینندگان خود را وا می دارد که درباره مسائل مختلف تجدید نظر کنند، مسائلی مثل این که چه چیزی واقعا ما را به انسان تبدیل کرده است، یا تاثیر اندوه بر روی هستی ما انسان ها در گذر زمان. فیلم به بهترین شکل ممکن، و تا حد زیادی به لطف بازی ادامز، نشان می دهد که همه ما چنین روزهایی را تجربه کرده ایم، روزهایی که ارتباطاتمان به دیگران از بین رفته و ترس از ورود به یک فضای ناشناخته را حس کرده ایم. بهترین کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که از سرخورده بودن دست برداشته و به فکر بازگرداندن چیزهای از دست رفته باشیم.

اگر از آسمان سنگ ببارد

اگر سنگ از آسمان ببارد (به انگلیسی: Hell or High Water) یک فیلم جنایی سرقتی آمریکایی به کارگردانی دیوید مکنزی و نویسندگی تیلور شریدن است. از بازیگران این فیلم می‌توان به کریس پاین، بن فاستر، جف بریجز و گیل بیرمنگام اشاره کرد. داستان درباره دو برادر است که نقشهٔ سرقت از بانک را در سر دارند تا بتوانند مزرعه خانوادگیشان در تگزاس را نگه دارند. نخستین نمایش فیلماگر سنگ از آسمان ببارد در ۱۶ مه ۲۰۱۶ و در طی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ بود، و سپس در ۱۲ اوت ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد.

اگرازآسمان سنگ ببارد

از ویژگی های خوب فیلم به هر قیمتی درک دقیق مکنزی از مفاهیمی مانند اخلاق، قانون و فقر است و به خوبی در تمام فیلم به دور از اینکه قضاوت کند تلاش می کند روایتش را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. آنقدر تصاویر او از تگزاس با مزرعه های خشک و گرمای طاقت فرسا و فقر روز افزون به خاطر مشکلات اقتصادی دقیق و اصیل است که مخاطب غرق در این تصاویر حتی پس از فیلم نیز با شخصیت ها زندگی خواهد کرد. شاید پس از فیلم روشنفکرانه دو روز رو یک شب برادران داردن که یکی از بهترین فیلمنامه های معاصر سینما را داشت به هر قیمتی نیز داستانی سرشار از دیالوگ های ساده و عمیق با شخصیت پرداری عالی و تاثیر گذار است برای همین مخاطب هیچ گاه نمی تواند تصمیم بگیرد و قضاوت کند و با اشتیاق سعی می کند داستان را دنبال کند.

حصارها

حصارها (انگلیسی: Fences) یک فیلم در سبک درام به کارگردانی دنزل واشینگتن است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به وایولا دیویس، دنزل واشینگتن، استیون هندرسون، میکلتی ویلیامسون، و راسل هورنسبای اشاره کرد.

حصارها

“حصارها” سومین تجربه‌ی پشت دوربین «دنزل واشنگتن» محسوب شده که بعد از قریب به یک دهه سکان هدایت فیلمی را بر عهده گرفته. شش سال زمان برده که «واشنگتن»، نمایش را از صحنه‌ی تئاتر (که خود او در سال ۲۰۱۰ نقش اصلی را در برادوی به عهده داشت) به دنیای سینما انتقال دهد. سبک کارگردانی او کاملا به ذات نوشته وفادار است که البته این رویکرد عامدانه بوده و موفق هم به سرانجام رسیده. همچنین هنرنمایی این بازیگر توانمند در این فیلم را می‌توان در ردیف آثاری چون شکوه، مالکوم‌ایکس و روز تمرین نشاند که می‌توان از آن‌ها به عنوان مثالی از استعداد و تطبیق‌پذیری یک بازیگر نام برد.

*** اسکار ۲۰۱۶ به دلایلی چون استفاده از بازیگران سفیدپوست به جای افراد رنگین‌پوست و غلبه‌ی چشمگیر سفیدپوستان در محصولات سینمایی مطرح و شاخص، دچار حواشی بسیاری شد. اسامی حاضر در فهرست‌های مختلف جوایز امسال توانسته این کمبود را جبران کند. حصارها و مهتاب شاخص ترین این آثار هستند.

به طور کل نقد واردی که همیشه به اسکار وارد بوده است وقتش رسیده است به ثمر برسد. برخلاف سیاست های کلی و نژاد پرستی اجتناب ناپذیر سیاست گزاران اسکار، آثاری که در زمینه ی به چالش کشیدن این رذیله هر سال در اسکار شرکت داده میشود از وزن خوبی برخوردار است که باعث می شود نادیده گرفتن آن ها مشکل شود.

اسکار به معنای واقعی یک جشنواره ۱۰۰در۱۰۰ هنری و تکنیکی به شمار نمی آید. ملاحظات و دست های پشت صحنه برای تحت الشعاع قراردادن نگاه منصفانه به یک اثر هنری در اسکار همیشه واضح بوده است